Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Bouw sterke klantrelaties in de fitnessclub

19 Jun 2023

Sterke klantrelaties in de fitnessclub 

Hoe bouw je een sterke klantrelatie op in de fitnessclub? Het opbouwen van sterke klantrelaties in een fitnessclub is super belangrijk om klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken. Als er geen band is tussen jou en de klant dan zal deze ook snel vertrekken. Wij geven je enkele tips om een sterke klantrelatie op te bouwen!

1. Lachen!

Start als eerste met het begroeten van je klanten met een glimlach en maak een praatje met hen. Zorg ervoor dat zij zich welkom en op hun gemak voelen in jouw fitnessclub! 

2. Namen onthouden.. een winnaar!

Het blijkt dat klanten bij hun naam noemen als zij de club binnen wandelen en bij het verlaten van de club, goed werkt. Waarom? Iemand bij naam noemen, geeft deze persoon de indruk dat je oprecht geïnteresseerd bent. Gebruik de naam niet geforceerd, dus houd het natuurlijk. 

3. Iedere klant is verschillend

Als medewerker dien je je te realiseren dat alle klanten verschillend zijn. De ene klant is nogal introvert en kan langzaam overkomen, terwijl de andere echt aanwezig is en snel praat. Zij hebben ook verschillende gedragsstijlen en dus ook hoe zij als klant graag behandeld wil worden. Kijk bij wie jij het beste aansluit qua gedragsstijl zodat je makkelijker een praatje kunt maken. Wil je meer weten over gedragsstijlen? Lees dit in het boek ‘Klantenbehoud in de fitnessclubs’.

4. Fitnessdoelen & interesses

Neem de tijd om je klanten persoonlijk te leren kennen. Ontdek hun fitnessdoelen, interesses en eventuele beperkingen of gezondheidsproblemen. Door deze informatie te kennen, kun je hun behoeften beter begrijpen en gepersonaliseerde begeleiding bieden. Vind je het lastig om zo op je klanten te focussen? Doe alsof het een vriend van je is en wees jezelf. Zeker weten dat je eind deze maand al meer klanten goed kent!

klantrelaties in fitnessclub

Klantbehoud

Klantenbehoud, ook wel retentie genoemd, is een centraal thema in de fitnessbranche. Het klinkt zo simpel: 'het behouden van klanten’. In de praktijk blijkt het echter verre van eenvoudig om klanten te behouden! Hoe je dit op een juiste manier doet, lees je in het boek ‘Klantenbehoud in fitnessclubs’. Er staan praktische tips en handvatten in waar je direct in de praktijk mee aan de slag kunt. 

Bouw sterke klantenrelaties in de fitnessclub

Sterke klantenrelaties in de fitnessclub lijkt vaak eenvoudig, maar als je dit nog nooit hebt gedaan kan dit erg lastig zijn. Wil je hulp bij het opbouwen van sterke klantrelaties? Tijdens de opleiding Fitnessclub & Personal Training Studio Management krijg je alle onderdelen om succesvol aan de slag te gaan als zelfstandig personal trainer, een eigen studio starten of manager te worden bij een fitnessclub!

Terug
Sport & People Beoordeling door klanten: 8.8/10 - 48 beoordelingen Whatsapp met ons