Branding
08 Jan 2019Branding is is het gevoel wat de klant bij jouw bedrijf krijgt. Wat de klant over jou verteld en of ze jouw bedrijven aanbevelen aan andere ja of nee. Bedrijven werken vaak maanden aan het maken van een prachtig logo. Uiteraard is dit belangrijk maar werk vooral aan het gevoel van de klant. Hoe is jouw customer journey in jouw bedrijf? Heb je wel eens over de routing nagedacht vanaf het moment dat de klant bij jou komt online of offline. Binnen hoe vaak overgaan neemt iemand de telefoon op en wat zegt diegene dan? Hoe snel ontvangt iemand een reactie na het versturen van een messenger bericht, chat of of mail? Dit zijn zomaar een paar vragen om eens kritisch te kijken naar je focus.
Stel jezelf ook eens de volgende vragen:
- Is mijn bedrijfsnaam makkelijk uit te spreken? Zo niet, dan gaan klanten de naam afkorten en zal je bedrijf minder snel worden gevonden online.
- Is mijn bedrijfsnaam makkelijk te schrijven? Zo niet, dan spellen klanten het verkeerd en komen ze je wellicht niet tegen bij het zoeken.
- Gebruik je de online kanalen waar jouw doelgroep is? Voorbeeld, klanten boven de 15 jaar zijn vooral online te vinden terwijl klanten boven de 50+ minder actief zijn op alle social media kanalen.
- Verstuur je nieuwsbrieven om klanten aan je te binden? Nieuwe klanten iets mee te geven of de ruimte te geven jouw bedrijf te leren kennen zonder dat ze ergens direct aan vast zitten.
- Heb jij jouw USP's duidelijk op een rij of ren je als een kip zonder kop achter iedere klant aan? Als startende ondernemer heel begrijpelijk maar voor de langer termijn geen beste keuze. Je kunt niet overal goed in zijn. Het gevaar is dat je dan van alles net niks goed doet.
Een hoop punten om over na te denken. Vind jij deze punten nu boeiend en denk je ik weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen. Schrijf je dan in voor onze Personal Training Business opleiding en krijg handvaten om mee verder te gaan.