Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Zomaar 5 veel voorkomende fouten in een fitnessclub

19 Nov 2018
  • Van het kastje naar de muur: Een klant vraagt aan de fitnessinstructeur hoe het zit met een betaling. De instructeur reageert ohh dat is niet mijn afdeling dat moet je aan de receptioniste vragen en de instructeur gaat vervolgens verder met zijn ding. Het zou beter kunnen door even mee te lopen naar de balie en de vraag te stellen aan de receptioniste zou weet de instructeur ook het werkt voor de volgende keer. Receptioniste zegt ik werk hier nog maar net dus ik moet het even aan mijn collega vragen. Die collega is net met pauze.. Nou je snapt wat wij bedoelen met van het kastje naar de muur. De fitnessinstructeur vind het niet zijn taak. Receptioniste is niet goed ingewerkt met als gevolg dat een simpele vraag van de klant niet goed kan worden beantwoord. Zorgt voor irritatie en zeker als het om betalingen gaat.
  • Instructeur spreekt veel dezelfde mensen aan die hij kent: Instructeurs werken vaak dezelfde tijden en voelen zich vertrouwd om met dezelfde klanten een praatje te maken. Overig gedeelte van de klanten krijgt dus geen aandacht. En ziet wel wekelijks dat de instructeur over het weekend praat met dezelfde klanten. Een leuke tip die we zouden willen mee geven is vraag 3 nieuwe namen van klanten met een verhaal van de klant en de doelstelling bij te houden in het logboek. En train jouw trainers dat ze niet over het weer praten of het weekend maar vakinhoudelijk vragen stellen en echt gericht bezig zijn met de klant.
  • Instructeur die niks van groepslessen weet..: Klant vraagt aan de instructeur wat houd Body Combat in. Instructeur zegt pff niks voor mij die les geen idee! Moet je even bij de balie vragen. Al het personeel van de club ook schoonmaak dient het product van de club te kennen. Oefen rollenspellen, maak een stempelkaart waarbij ze alles een keer gedaan moeten hebben, overhoor personeel wat dan ook. Maar zorg dat iedereen het product kan dromen.
  • Receptioniste die verkeerde uitleg over groepslessen geeft: Een klant komt bij de balie en vraagt wat is Body Attack? Receptioniste geeft aan dit is een soort van aerobic les… O ja.? Klant krijgt zo een nare ervaring met een groepsles en zeker als de klant al niet zo van groepen is. Dan is aerobics niet de juiste uitleg. Je gaat namelijk sky high in je hartslag en dan is het nog maar te hopen dat de instructeur vraagt wie is er voor het eerst? En opties aanbied.
  • Telefoon wordt opgenomen en je wordt direct in de wacht gezet: Je belt naar de club en er wordt opgenomen al voordat je iets gezegd hebt zegt de receptioniste heb je een momentje? Voordat je ook maar ja of nee gezegd hebt wordt je al in de wacht gezet. Niet erg vriendelijk. Wacht ten minste op het antwoord van de klant.

Het artikel is met een knipoog geschreven maar wees eens kritisch naar jouw collega's en help elkaar te verbeteren ,-) 

Meer weten over het managen van een fitnessclub of studio? Neem dan een kijkje bij onze Fitnessclub & Personal Training Studio Management opleiding.  

 

 

 

 

Terug
Sport & People Beoordeling door klanten: 8.8/10 - 48 beoordelingen Whatsapp met ons