Frontdesk medewerker on-demand
Alle medewerkers van een fitnessclub, personal training- of boutique studio leveren een bijdrage aan het behouden van klanten. Van de fitness- en/of personal trainers tot groepslesdocenten, van sales medewerkers tot het team van de receptie/frontdesk. De frontdesk is het centrale punt van de club of studio, waar vooral veel informatie over allerhande zaken bij elkaar komen en waar klanten zich dus veelvuldig melden om een antwoord te krijgen op hun vragen. De frontdesk wordt vaak het hart van de club genoemd. Tijd om de afwisselende taken en sleutelfunctie van frontdesk medewerker onder de loep te nemen.
BlackBoxAcademy maakt het nu mogelijk om de frontdesk cursus volledig online en on-demand te volgen. Deze cursus is zo ingericht dat de medewerker op de hoogte is van alle werkzaamheden waarmee de frontdesk te maken krijgt en deze met een gouden randje kan uitvoeren.
Doelgroep
Frontdesk medewerker, een vak apart! Een frontdesk, soms ook wel receptie medewerker combineert vele werkzaamheden, zoals: horeca, administratie, sales, klantenbehoud en nog veel meer. Om al deze werkzaamheden naar behoren uit te voeren, is kennis van zaken van groot belang. Tijdens deze cursus komen alle facetten van het werk van een receptie medewerker uitgebreid aanbod.
De cursus is geschikt voor huidige frontdesk medewerkers die zich willen verdiepen in specifieke onderwerpen zoals omgaan met klachten tot communicatie/lichaamstaal, sales, omgaan met opzeggingen, etc. Daarnaast is deze opleiding bedoeld om nieuwe frontdesk medewerkers een goede basis mee te geven, zodat ze daarna in staat zijn om in een fitnessclub, personal training- of boutique studio te kunnen werken.
Studiemethode
De online cursus bestaat uit tien modules en een eindexamen. Elke module bestaat uit een specifiek onderwerp. De onderwerpen worden uitgesplitst in meerdere hoofdstukken. De modules bestaan uit stukken tekst, video’s en opdrachten. De cursus is online te volgen via een platform waar je met een persoonlijk account 24/7, altijd en overal toegang krijgt tot het studiemateriaal. Het programma onthoudt waar je bent gebleven en wanneer het schikt pak je de opleiding zo weer op.
Welke onderwerpen komen aan bod?
- Georganiseerde receptie – werkplek, cleandesk & 10 golden rules.
- Receptie medewerker – profiel medewerker.
- Sales – alle stappen van het salesproces komen aan bod.
- Opzeggingen – omgaan met opzeggingen, opzeggesprek en be-back gesprek.
- Klachtenafhandeling – hoe ga je om met klachten?
- Communicatie en houding- lichaamstaal en communicatie.
- Telefoongesprekken – telefoon algemeen, stemintonatie en bellen naar non-users.
- Product kennis – groepslessen, personal training, fysiotherapie, lidmaatschappen, etc. (basis kennis).
- Bijzondere verrichtingen- calamiteieten.
- KPI’s
Resultaat
Na volgen van de cursus ben je in staat om te werken bij de frontdesk van een fitnessclub, PT- of boutique studio. Wat kun je verwachten:
- Je bent op de hoogte van alle werkzaamheden die bij een frontdesk medewerker kunnen horen;
- Je bent in staat om van een prospect een klant te maken;
- Je ben in staat om op een klantvriendelijke manier om te gaan met klachten;
- Je hebt inzicht in eigen verbale en non-verbale communicatie;
- Je bent het visitekaartje van de club/studio;
- Je sluit de cursus af met een ‘Frontdesk’ diploma van BlackBoxAcademy.
Voordelen online cursus
- Studeren in je eigen tijd en tempo en 24/7 toegang tot de online leeromgeving.
- Inclusief lesmateriaal, dus geen extra kosten.
- Geen vooropleiding nodig, enige kennis over groepsfitness is gewenst.
- Opgesteld door meerdere fitnessprofessionals op zowel instructor als management niveau.
- Modules zijn ontwikkeld vanuit de praktijk en zijn getoetst in clubs en ketens.
- Opleiding bestaat uit video, tekst en opdrachten. Te volgen via een app op smartphone of tablet of laptop/computer.
- Flexibel examen doen, waar en wanneer je maar wilt.